Friday 14 December 2012

Aku Bukan Kawan Kau, Tapi Kau Tetap Sahabat Aku .....

Sumpah!  Aku  rindu  kat  kau  sangat-2  sahabat!!  Anis  rindu  sangat  kat  kawan  Anis..  Dulu,  time  kami  rapat,  selalu  jew  die  datang  lepak kat  umah  Anis  pd  waktu  petang..  Kadang2,  Anis yg  pi  lepak  umah  die  kalau  die  xsempat  nak  datang  umah  Anis..  
 Banyak  cerite  yg  kami  kongsikan..  Da  macam  adik-beradik  da  gamaknyew  cara  kami  berkawan..hemmm!!  Rindu  betOl  time  niw..  Tapi,  sekarang  da  xmacam  dulu  lagi..  Kami  da  berpisah..  Da  xberkawan  lagi..   
Kami  bergaduh  sebab  hanye  seOrang  lelaki..  Besarnyew  nilai  seOrang  lelaki  bagi  kau  sampaikan  kau  sanggup  putus  kawan  dengan  aku  kerana  die?   
Penting  sangatkah  die  hinggakan  kau  sanggup  aib  kan  aku  dan  ceritekan  bende  yg  bukan2  tentang  aku  pade  die?  Anis  gaduh  dengan  die  sebab  seOrang  lelaki..   
Anis  cOuple  dgn  ex  die..  Tapi,  Anis  penah  tanyew  ex  die,  die  cakap  die  xpenah  cOuple  dgn  kawan  Anis  sbb  kawan  Anis  niw  xfaham  perasaan  lelaki..  Hemmm!!  Entah  laa,  yg  mane  harus  Anis  percaye..  Sumpah!!  Niat  Anis  suci..   
Anis  cOuple  dgn  Ex  die  sbb  Anis  na  satukan  diOrang  balik..  Mase  tuu  Anis  xdew  perasaan  SAYANG  pOn  kat  Ex  die  sbb  Anis  cOuple  cume  nak  satukan  mereka  balik..  Biase  laa  manusia,  bilew  kitew  nak  buat  baik,  selalu  disalah  ertikan..   
Silap  Anis  jugak  sebab  cOuple  dgn  lelaki  yg  paling  die  sayang..  Maafkan  Aku!  Aku  cume  na  tengOk  kau  bahagia..   
Aku  buat  macam  tu  supaya  aku  ley  pujuk  Ex  kau  cOuple  balik  dgn  kau  tapi  aku  xsangka  yg  aku  akan  kehilangan  kau..

Lame  jgk  kami  bergaduh..  Hinggakan  die  sanggup  kate  macam2  kat  Anis  dalam  FacebOok..  Yew  laa,  Orang  tengah  marah,  apew  yg  die  taw..  Aku  xkisah  Pon  kau  nak  umpat  aku,  aku  xsalahkan  kau  pOn  sahabat.   
Aku  selalu  maafkan  kau  biarpOn  terkadang  aku  mengalirkan  air  mate  kerana  terkilan  atas  bicara  kasar  kau..  Semua  ayat  yg  kau  tuju  kat  aku,  pedih  sangat..  Aku  hanye  mampu  bersabar  diatas  kesilapan  aku  sendiri..  Die  cakap,  die  xkan  maafkan  Anis  sampai  mati..  Besarnyew  kesilapan  aku  pd  kau..  Da  banyak  kali  Anis  mintak  maaf  dgn  die  tapi  kate2  kasar  yg  die  bagi  kat  Anis..  Pade  mase  tu,  Anis  hanye  mampu  bersabar  jew  mendengar  setiap  tOmahan  yg  die  lempar  pd  Anis..   
Tapi,  at  last,  kami  bebaik  balik..  Alhamdulillah,  lembut  jugak  hati  die  untuk  terime  balik  Anis  sebagai  kawan  die  tapi  Anis  still  lagi  sedih  sebab  berkawan  pOn  xrapat  macam  dulu..  Benci  benar  kau  pade  aku..   
Aku  taw,  kalau  kau  berkawan  dengan  aku  pOng,  kau  still  sakit  hati  lagi  kang  dgn  aku?  Kalau  aku  duk  tempat  kau  pOng,  aku  akan  rase  dan  buat  bende  yg  same  jugak..  Mase  Anis  pergi  membeli  kat  kedai  sepupu  Anis  hari  tu,  Anis  dengar  bunyi  motor  die  tapi  Anis  buat2  cOol jew  sbb  Anis  ingat  adik  die  yg  datang  membeli  kat  kedai  sepupu..   
Yew  laa,  lepas  gaduh  hari  tu,  Anis  da  xtengOk  da  muka  die  mai  membeli  kat  kedai  sepupu  Anis..  Mungkin  xnak  terserempak  dgn  Anis  kOt..  Mase  Anis  tengah  membeli,  die  masuk  dlm  kedai  sepupu..  Bertemulah  mate  Anis  dan  mate  die..   
Ya Allah,  Betapa  risaunyew  Anis  sbb  Anis  takut  die  mai  tumbuk  Anis..  At  last,  die  tegur  Anis  dengan  care  baik..  Fuhhh!  Lega  gilerr..  Gilerr  kew?  Giler  laa  jugak..  Hehe!!

Sahabat,  Aku  masih  rindukan  kau  yg  dulu,  sebelOm  kitew  gaduh..  Aku  da  anggap  kau  macam  akak  aku..  Tapi,  tuhan  maha  besar,  die  uji  kau  dan  aku  dgn  pergaduhan  ini..   
Aku  harap  aku  akan  dapat  bersame  dgn  kau  balik  seperti  dulu..    
Aku  taw  betapa  besarnyew  silap  aku  pd  kau  tapi  sedangkan  Nabi  maafkan  umatnyew,  inikan  pula  kitew  manusia  kerdil..  Aku  harap  kau  dapat  maafkan  kesilapan  aku  walaupOn  masih  terselit  lagi  benci  kau  pade  sikap  aku..   
Tuhan,  Kembalikan  sahabatku  seperti  dulu.  Aku  teramat  rindukan  die..  Dan  lembutkan  hati  die  supaya  die  dapat  maafkan  aku  atas  kesilapan ku..  Amin!!  
 Aku  sayang  kau  sangat-2  sahabat  :) 

Comments
6 Comments

6 comments:

  1. sedihnye bace cerite nie...harap awk dan kawan awk bebaik seperti dulu...amin!! :)

    ReplyDelete
  2. Fatihah : InsyaALLAH ! Amin. :)
    Atyra : Hehe ! Anis lagi sedih drp Tyra sbb terpakse terime kehilangan kawan. Bet0l cakap Tyra tu, da die xnak kawan, nk wat cam ner kang, terime jew laa. ^_^

    ReplyDelete
  3. semoga hubungan kamu berdua akan berbaik dan akrab seperti dolu2 OK?

    ReplyDelete
  4. Harap-2 macam tuu laa . InsyaALLAH ! Amin . ^_^

    ReplyDelete
  5. hye..nice blog la..sonok main ngan hamster td..n da bg makan!! btw,follow u..free2 nt visit my simple blog.. + follow :)

    ReplyDelete
  6. Mungkin ada hikmah disebalik kejadian

    ReplyDelete

Awak!!! TinggaLkan CommeNt KaT Bawah niW yEw . Mekaseh ^_^

TARIKH HARI RAYE ADALAH TIAP-TIAP HARI . SEKIAN :)


Daisypath Anniversary tickers